Lördag

Hejhej.
Red Z igår för första gången i nya sadeln, tyvärr så hann vi bara skritta + en kort trav då ridhuset var bokat för privat lektion. Men det gör inget, Z har ju stått länge och jag är fruktansvärt ringrostig, så det kanske var bra att bara sitta in sadeln och kolla runt i ridhuset, bekanta sig med alla ljud osv. Hon kändes iaf pigg och fräsch :) redo att komma igång. Sadeln är sjukt skön, passar min bakdel perfekt.
Det enda som stör mig med ridningen är att jag är så spänd, känslan är liksom lite blandad med rädsla, vet inte riktigt vad det beror på. Z är jättesnäll och har inte gjort nåt dumt alls. Men man är väl som sagt ringrostig och det var längesen jag red på "riktigt", det hör väl ihop med osäkerhet. Och kanske lite för att dais slängde av mig typ det sista hon gjorde, men ja red henne en gång till efter det, och det var inga problem, kanske just för att det var Dais.
Själv så tror jag bara att jag måste komma igång igen, ordentligt. Och lära känna Zeneca.

Mitt mål i år är iaf att vara med på nån slags tävling, och det ska klaras av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0