Lördag

Vem kunde tro att det skulle sluta såhär? Att den ens kunde ta slut?
Det kommer aldrig vara över för mig.

Jag är en fruktansvärt svag stark person som ibland kan tända till och faktiskt kämpa för vad jag vill. Det enda kruxet är att inse vad det är man vill.

Det finns mål för år 2014. Och det finns en glöd som kommer börja brinna. Jag vill må bra, jag vill vara stolt över vad jag gör. Det kommer inte bli enkelt, det har det aldrig varit. Men jag har gömt mig i min sorg och mörkret alldeles för länge och min ilska och mitt hat har gått ut över dom som betyder mest. Jag har betett mig jävligt illa. Jag är medveten om det. Men det finns så sjukt många förklaringar, inga ursäkter, om varför jag ibland exploderar. Jag önskar så hårt att jag kunde prata om allt, ta emot hjälp, våga ta mig ur den här skiten. Och om jag nu vet vad jag vill, så måste jag göra det. Det finns ingen annan väg.
Du är 22 år, och har det bästa av livet framför dig. Gör det fantastiskt. Lev för guds skull. Visa vem du är och vill vara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0