Onsdag

Hejhej.
Igår så fick Zeneca en hagkompis :) Hon har gått själv sedan jag hämtade henne. Vid ihopsläpp är det så kul att titta på när dom bekantar sig med varandra, dom visar upp sig och gnäggar och har sig. Zeneca visade att hon kan trava väldigt fint om hon vill, jag sa åt henne att så där vill jag ha det när vi tränar också, får se om hon lyssnade.
För övrigt fick hon vila, jag skulle byta däck på bilen osv.

Idag var det dags för min andra privatlektion :)
Maria red först och visade vad hon brukar träna på när hon rider. Det är väldigt nyttigt att se sin häst från backen, se hur hon beter sig och vad man ska göra osv. När man sitter på kan man få en helt annan uppfattning. Zeneca var så fin, och hon tog lite mer plats i mitt hjärta.

Sen var det min tur att sitta upp. Vi försökte hitta känslan där allt är i lagom fart med energi från bakdelen. Det är inte alls svårt med längre tyglar att ha henne med ett bra tramp, men nu hade jag kortare tyglar. Jag blir lite bromsande själv när jag håller henne i munnen och mina skänklar är inte så snabba som dom borde. Men jag började förstå hur jag ska göra iaf. Z sparkade lite hit och dit när hon inte tyckte det va roligt, men det va bara på med benen och inte ge sig. Sen övade vi på galoppfattningarna som jag haft så svårt med. Och när jag gjorde precis som Maria sa så var det hur enkelt som helst. Jag har bara gjort som man gjorde på Daisy, men det visste inte Zeneca vad det handlade om. Så nu kan vi galoppera också, haha!
Kändes skitdumt att det var så enkelt.
Jag är supernöjd med passet och med Maria, känns skönt med en ridlärare som man förstår och som inte bara vill att hästen ska i form så fort man sitter upp, utan tar det steg för steg. Zeneca såg väldigt nöjd ut när vi var klara också.
Jag tänkte att jag skulle rida i paddocken imorgon, det är så sjukt tungt underlag i ridhuset, får hoppas att det inte blåser storm eller regnar.

För övrigt har jag ingen som helst motivation till att äta nyttigt eller röra på mig, så det ligger lite på hyllan. Tur att man har en häst att motionera iaf.

Men nu är det dags att rädda världen med skit och ingenting, ut i maskinparken!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0