Onsdag

Idag är det minsann ingen sol ute så då passar jag på att uppdatera lite här. 


Sista dagtids veckan på väldigt länge hoppas jag, går ju då på natten söndag. Och har nog inte sovit så illa som jag gjort dom här nätterna som varit, herregud. Liket kryper ur sängen och gör någon slags kullerbytta in i mjukisarna och snubblar ner till bilen,hoppas på att ramla och bryta huvudet. Men nej. Bit ihop, stå ut. Nu är det 2 mornar kvar. Du klarar det. 
Jag kommer garanterat ramla och bryta hela kroppen på söndag. Blev en broccoli liksom. 

För övrigt är det guld, fick ett mejl igår om att jag kom med på kattutställningen som jag anmält till, superkul! Och nervöst som fan. Båda tjejerna ska vara med. Och dom är ju lite varandras motsatser liksom, lite ris och ros om man säger, helan och halvan om ni förstår. Men, det är ju mest för skojs skull. Jag vill egentligen bara veta deras poäng och omdöme. Planen är ju att ta ungar på Lova senare i år, så då kan det vara bra att veta. Kanske kan få en extra slant för barnen. 

Badade och fönade Merlin i söndags, gick faktiskt över förväntan. Fick hjälp att föna och så kammade jag. Hon blev ganska fin, man får ju ta dom lockigaste ställena först så att det blir rakt och sen jobba sig igenom hela katten. Men hon var ju skitig efter ett dygn. Och lockig. Får nog ta en sväng till en djuraffär och köpa dyra produkter. Ska ta och göra samma sak med Lova i helgen. Hon har då dubbelt så mycket päls. Hurra. 
Sen måste jag ju bada och fixa båda 2 dagen innan utställningen, herregud. Kommer få sitta till morgonkvisten. Det värsta som kan hända är ju dock att någon (Merlin) skiter ner sig på vägen dit. Och det är tyvärr mycket troligt också. Vad fan gör man då? 
Panik-rakar henne? Haha det blir nog bra. 
Typ. 
Började sy på burinredning igår, sånt ska man också ha givetvis. Blir i blått och grått. Tror faktiskt det blir fint. Känner inte att jag vill lägga ut 2 tusen på att köpa en, när jag kanske bara ställer ut en gång. Så det får duga, det är väl endå katterna som ska bedömas. 
Ja lite nervös börjar man ju bli.  
 


Kommentarer
Postat av: Casandra

Taaack! Haha, äntligen lite lektyr!
"Bryta huvudet" hahaha

2017-03-30 @ 15:07:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0