Måndag

Vårruset alltså. Jag klarade det! Det trodde jag inte efter löpträningen som gick skit innan. Men jag bet ihop och stannade inte. Gick sista biten i en backe och vid vattenstopp, men annars joggade jag hela fucking vägen. Och jag är så jävla stolt. Att få sin medalj vid mål och bara få andas ut, helt obeskrivligt. Jag valde att göra detta själv så jag hade ingen som väntade på mig vid mål, och det gjorde ingenting. Så fort jag satte mig i bilen grinade jag hela vägen hem. Av lycka. Av en sån konstig eufori chock typ. 5 km för en vanlig människa är säkert inte ens jobbigt, men för mig är det huge. Det var någon som sa att jag sprang konstigt när jag var liten, och det räcker för att man ska skolka från idrotten. Jag hatar att springa bland folk. Det är psykiskt. Jag har astma, det är fysiskt. Jag har ett kasst självförtroende. Men det blir bättre. 

Kanske springer jag konstigt, men jag springer åtminstone. Och jag tar mig framåt, hela tiden. Ibland känner jag mig tillomed ostoppbar. 

Förra måndagen var det hitta formen. Det gick inte alls lika bra, eller det gick ju 1 minut snabbare så tidsmässigt gick det bättre. Men herregud vad tungt det var, gick flera gånger och kroppen ville inte alls. Men sen så försov jag mig också, vaknade typ 1 timme innan loppet och hann äta en macka i princip, så jag förstår varför det gick tungt. Men jag var med, jag kom i mål, och jag längtar redan till nästa år, då jäklar.
 Nu är det 1 lopp kvar i år, det är color ruch i Västerås, om 1 månad. Jag och mamma ska springa, men det kommer mest bli på skoj, tänker inte försöka slå någon tid. Det ska bara vara en rolig grej. 

I helgen var det även kattutställning i Uppsala. Och Lova blev champion! Det var mitt mål för iår med henne egentligen, men det gick ju lekande lätt så vi kommer nog att vara med i Eskilstuna i september också. Då behövs högre poäng, så vi får se hur det går. Men riktigt kul faktiskt. Vi bodde på hotell också, det gick bra, Lova kunde väl inte riktigt sova på nytt ställe men det var mysigt endå. Superfint rum med hundbädd och skålar och grejer, nytt och fräscht. Där hade jag ju kunnat bott ett tag till känner jag. Mer sånt i livet. 

Nu äntligen har jag ingenting planerat i veckan, en nagelkund imorgon, annars är det lugnt. Så min plan är att försöka göra en egen nagelsida och få lite ordning på det. Det känns som ett lagom mission. 
Och inga som helst planer till midsommar, det löser sig. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0