Torsdag

Vad är din favoritfärg Joel? 

Tooorsdag! 

Jajjemen torsdag idag, fast med fredagsfeling för imorgon är vi lediga. Trettondagsafton. Jag har ingen aning om vad den är till för nu när jag tänker efter. Men vad gör det om hundra år. 

Jag var på årets första step pass igår, jag tänkte att det var terminsstart med ett lugnare pass. Ha! Trodde jag ja. Ledaren var inte klar med det nya passet så vi körde en final på höstterminens. Så det blev ju sjukt jobbigt istället för lite lugnt. Men så jäkla roligt. Skulle kunna köra step flera dagar i veckan. Handlade lite på hemvägen, bara nyttigheter minsann, mycket grön kulör. Det är bra har jag hört. Tänkte göra lite tonfisk ikväll och broccoli, det är fint. Målet är - 5 kg tills jag ska göra brynen, så ja har ungefär 7 veckor på mig. Kan bli tajt, men skam den som ger sig. Träna gör jag ju redan 9 dagar i veckan känns det som, det är bara den där jävla kosten som är svår. Och nyckeln i allt. Men jag ska tänka till och försöka äta lite och ofta ungefär. Huvudsaken är att jag tror på mig själv, och kan se mig i mål. 

Långhelg alltså, inga planer hitintills, förutom träna då. Jag ska nog åka ut på landet och bad lite tunna känner jag. Det blir så mysigt när det är snö ute. Det skulle bli sol också, så göra ett nytt försök att fota katterna kanske. Det börjar ju även bli dags att hitta en hane till Lova,men hon har inte blivit brunstig än (eller vad det nu heter för katter), könsmogen. Hon är ju 1 år snart så det borde bli snart. Jag måste börja forska i hur det funkar med stamtavlor och allt sånt där, om man måste ha typ eget kennelnamn osv, bara för en kull liksom. Men det är klart, det kanske går skit bra och så blir man kattuppfödare huxflux. Man kanske kan åka in till en djuraffär och fråga. Jag vet att man måste vara medlem i någon slags kattorginisation typ iaf. Aja, det ordnar sig. 
Så mycket att se fram emot iår! 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0