Tisdag

Herrejävlar vilken träningsvärk jag har. Hade glömt hur stel man blir. Körde marklyft och rygg i söndags, det känns idag kan jag säga. Träningen har ju inte riktigt hunnits med den senaste månaden, det har bara blivit något enstaka pass, och ångesten är upp över öronen. Men nu kör vi igen, snart är vi inne i maj månad och det börjar bli bråttom. Eller, det kommer ju fortfarande snö så man kanske kan bo i sina stora mjukiskläder hela året. Gött. Men jag kan säga att jag vägde mig innan nattjobbet började och det har gett resultat redan, som jag trodde. Tänk vad sömn är viktigt alltså. Och till er som säger att man lever kortare om man jobbar natt, här har ni fingret. Jag är jävligt övertygad om att jag skulle dö innan 40 om jag hade fortsatt med dagtid och 3 timmars sömn per natt. Ingen ork, ingen energi, inget driv. Det är så stor skillnad mot nu så ni anar inte. Jag är tamefan glad dygnet runt. Hejja mig. 

Men det blev också väldigt övertydligt vilka problem jag har med att sova på natten på helgerna, obehagskänslan deluxe. Vill inte gå och lägga mig. Kryper i kroppen liksom. Kan va svintrött i soffan och gå in till sängen och lägga mig, och genast klarvaken. 
Måste ta tag i dom här demonerna. Men jag vill inte riktigt veta heller. 

Jag ska försöka berätta om vad som gör att jag aldrig sovit ordentligt på nätterna, nånsin. Men det får bli ett separat inlägg.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0