Tisdag

En sån jävla grym helg! Hela förra veckan har egentligen varit jävligt bra humörsmässigt, förutom förkylning då. Jag och Martina va till teddyboys i lördags, åka lite raggarbil, dricka bärs, ja ni fattar. Sjukt kul. Det är nåt visst med det. Mådde inte så jävla dåligt i söndags heller egentligen, lucköppning och asgarv. Höll på att gå riktigt illa med en toa incident, men den tänker jag inte ta upp här. Gud var på min sida helt enkelt. Annars hade jag klämt mig ut ur fönstret och bara försvunnit, dött. 

Den här veckan har ju inte börjat lika bra. Jag kan säga att kärringen på alviva hatar mig iaf. Jag får tydligen inte arbeta som mek längre pga min astma. Jag gjorde ett spirometri test för typ 2 veckor sedan, som visade dåligt, konstigt med tanke på att jag hade hosta och förkylning i kroppen. Sen halsflussen har inte lungorna hämtat sig riktigt. Vilket jag sa. Men hon menade på att det spelar ju ingen roll. Eller?! Var på möte igår och jag ska omplaceras. Jag sa att jag ville göra om testet när jag är helt frisk men det får jag inte. För att tydligen, så ska man inte arbeta som mek alls när man har astma. Konstigt att man inte fått veta det tidigare då, när man nu varit på industrin i typ 8 år. Jävla fån. 
Anledningen till att vi måste göra det där testet är för att vi hanterar härdplaster. Vilket jag gör typ 4 gånger per år. Jag har ju svårt att tro att det är det som astman beror på, med tanke på att jag haft det hela livet. Jävligt märkligt. 

Fittor. Jag ska bege mig till facket idag och se vad dom säger. Jag vill iaf göra om testet. Sen om det nu är så att jag fortfarande blåser dåligt när jag är frisk så är ju det en annan sak. 

Då kan dom få omplacera mig till nåt med högre lön, absolut. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0