Söndag

Frustrationen är på topp.

Vad är det för fel på dig, fruntimmer. Känn något.

Kryssning idag med pappas släkt, jag är inte ett dugg suger och ska berätta varför. 
Merlin är konstig. I fredags natt så började hon plötsligt rycka i pälsen, kasta med svansen, sprätta med benen och tvätta sig hysteriskt. Hon var väldigt plågad av nånting. Såg ut som att hon fått loppor typ. Jag va beredd att åka in till veterinären direkt på morgonen, men när jag vaknade så sov hon som en gris. Sen vid frukost började hon igen. Jag har ingen katter just nu så jag tog Merlin och åkte till mamma för att låna en och sen åka direkt till strömsholm. Men i bilen så satt hon lugnt och fint i mitt knä, somnade nästan. Och hos mamma var hon helt normal, tyckte att det var jättekul med nytt hus och lekte med burris leksaker. Måste tillägga att burris satt i sitt fönster och var sjukt missnöjd. Om blickar kunde döda. Men iaf, då ville jag ju inte åka in och betala tusenlappar för en katt som inte visar symptom. Så vi var kvar där en tag och var i skogen en sväng. Inga problem. Senare på kvällen hemma började hon sprätta med benen igen. Skillnaden igår var att hon gick och gömde sig och sov så fort pälsen började. Och det verkar inte vara något problem så länge hon sover på mörka ställen. Hon äter och går på dass somvanligt. Och så länge hon gör det så är det ju bra. Men nåt är ju uppenbarligen inte bra. Men det är heller inte lika illa som i fredags. Jag ringde strömsholm igår och hon tyckte att jag skulle avvakta, med tanke på att hon antagligen skulle vara normal och nyfiken om jag åkte in. 
Inatt har hon sovit brevid mig hela natten. Jag lyfte precis på henne och då blev hon sur och gick till lådan. Och nu sitter hon i fönstret och tittar. Varför händer det alltid något med djuren när man ska bort? 

Och där kräktes sassie. 

Det är säkert ingen fara med Merlin, men det är sjukt jobbigt att inte vara hemma. Grannen ska hålla koll, men han kan ju inte åka in med henne om det skulle behövas. Veterinären sa att det kunde kanske vara hennes första löp också, men jag vettefan. Å andra sidan är Merlin inte som alla andra. Det jag tror är "feline hyperesthesia". Kollar man på Youtube så är det så hon beter sig. Då kan man typ behandla med anti-depressiv medicin. Verkar knasigt.

Anyway. Fan. Jag hoppas att hon bara blir bättre nu. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0