natt

Hur kommer det sig att man är svintrött och småsover i soffan tills gymmet stängt, sen jävlar är man pigg? Hjärnan går på högvarv. Jag funderar allvarligt på att baka bullar. Utan jäst.

Kryssning på söndag med släkten, ska bli kul. Men har redan ångest över nästa lön. Kommer bli lite mindre än vanligt då jag var sjuk. Och skatten på bilen ska betalas. Och jag ska till ullared i november. Badda pannan. 

Funderade precis på om jag har nåt att sälja typ. Ska lägga ut annonser på hästprylar igen. Gå igenom pyssel, där finns det ju mycket. Samtidigt kommer jag vilja göra något av allt om jag ska rota där. Och möbler har man väl inte i överflöd direkt. Kläder har man, men det är ju inte värt nåt. Para den där katten kanske. Även fast jag korsar henne så blir det ju bra pengar. Frågan är ju om jag törs, så jävla rädd att hon inte ska klara det, då hon är så liten själv. Men folk säger att dom anpassar sig. Mitt barn.
Herregud, nu låter det som att jag är jättefattig. Nej, lönen räcker och blir över nu för tiden, men jag vill kunna lägga undan så mycket som möjligt. Och inte behöva nalla av det. 
Ekonom som man är. 
Tur att november ska bli min "vita" månad. Alkohol är fan dyrt. Satsa på att bli kär istället. 
Och träna. Som fan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0