Natt

Nytt år, nya möjligheter! Vet inte om jag kommer att göra någon slags resumé av 2014, just nu orkar jag inte iaf. Det var ett tufft år.

Det jag kände att jag bara måste dela med mig av är hysteriskt roligt, men lite för dumt att skriva ut på fb kände jag, för egentligen är det inte ett dugg kul.

Jag gosade lite med min stora honkatt medans hon drack vatten på diskbänken och funderade på om hon inte blivit lite rundare.
Så jag klämde lite på hennes mage och sådär, hon har som 2 typ fettklumpar eller dylikt närmast baken så att säga. Vet inte riktigt vad det är, dom är inte hårda eller så, liknar mer typ slapp hud efter födsel. Men jag började googla lite iaf. Och så kom jag in på någon veterinär sida där man kunde kolla om sin katt var överviktig lite snabbt. Jag började fnissa lite automatiskt. 
Man ska kunna se midjan på katten när man tittar uppifrån. Eeh.. Midja? Studerar Sassie men ser ingen form riktigt. 
Man ska kunna stryka sin katt över magen och känna revbenen. Om man måste trycka för att känna dom är katten för fet.
Jag kan inte riktigt sluta skratta här. Hysteriskt roligt! 😁 
Ja, min katt är överviktig och det är förstås inte alls bra för henne. Men jag fattar inte riktigt vad hon blir fet av? Hon äter absolut inget annat än torrfoder och är inte glupsk på något vis. Hon rör sig iof inte mer än nödvändigt. Sen är hon ju en stor katt så hon är ju grov. Men ja. Jag kanske borde kolla upp henne ändå , eller försöka motionera henne på något vis..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0