Måndag

Tette är trött.
Helgen har varit bra. I fredags hade jag dressyr träning på Z. Gick sjukt bra, så jävla nöjd. Fortsätter det så så kan vi nog se bra ut i sommar på banan :)
Kvällen spenderades med Jocke i soffan, åt god mat och drack vin. Kanske lär man sig att tycka om det där blasket nån gång.
Lördags förmiddagen blev en skogpromenad med Z, mysigt. Sen var det dags att åka till Anna för kalas. En väldigt trevligt kväll i bra sällskap :)
Jag var knappt bakfull på söndan heller, yey. Men jag kan ju inte påstå att det blev mycke gjort ändå. På kvällen kom Casandra med Wilda och hälsade på i mitt nya hem. Det var alldeles för längesen vi sågs! Och ändå känns det som det inte har gått nån tid alls. Vi pratar om allt och timmarna flyger iväg. Precis som det ska vara.
Vi kom in lite på folk och deras hundar. Och vi båda var ju överens om att efter man träffat Wilda så är andra hundar sjukt jobbiga. Eller ouppfostrade sa att säga. Man har inget tålamod alls och undrar hur fan ägaren står ut? Så Wilda, du är hundarnas gud. Tänk om alla var som du, vad harmonisk hundlivet skulle bli. Jag väntar fortfarande på att det ska ploppa ut en wildavalp till mig som är sådär uppfostrad sen födseln.

Jag letar fortfarande efter en katt att ha hemma, men det är sjukt dåligt med såna just nu. Det brukar ju skänkas bort katter till höger och vänster tycker jag. Men nu är det mest svindyra raskatter på blocket. Eller vuxna kastrerade och ditten datten. Jag vill ha en långhårig kattunge i fin färg. Hur svårt ska det va?
Men jag misstänker att i vår kryllar det nog av såna där. Jag får ha lite is i magen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0