Torsdag

Igår flyttades det lite möbler och kartonger till min nya lägenhet, känns tungt. Men det kommer nog göra allt bättre i slutändan.

Jag åkte till stallet och red vid kl17 , det fick bli ute i paddocken. Det blåste en hel del och folk höll på att lasta hinder i nån släpkärra osv, så rätt okoncenrerad var damen. Jag fick tillochmed känna på hennes första "skrämd häst" skutt, men det gick bra, hon tog några språng rakt fram bara och stannade sen. Resten av passet gick kasst, jag var så less när jag till slut gav upp, så där så man känner att sitt otroliga självförtroende slår ner en i skorna. Nä, aldrig mer var känslan. Men efter dagens flytt och alla känslor därifrån så är det inte så konstigt att det gick illa, plus att hon var så uppstressad av omgivningen.

Så idag har jag haft en privatlektion. Den bästa hittills. Värmde upp i alla gångarter först för att sen börja med dagens övning. Vilket var vändningar. Maria ställde ut 4 st koner som jag skulle rida rakt emot och sen vända mot nästa. Först trodde jag att jag skulle vända bakdelen runt men det skulle ja inte, utan bara svänga runt egentligen utan att tappa yttern eller böja för mycket. Vända med rak häst kanske man skulle kunna säga. Efter en stund så fick vi rätt bra kläm på det och hon började bli fin i kroppen. Sen skulle jag göra samma sak i trav. Jösses. Till en början hann man inte med alls och det blev mer som en volt än en fyrkant. Men sen, så blev hon ju skitfin :) eftersom jag hela tiden var tvungen att jobba med skänklar och händer, vi fortsatte på volt sen och det kändes jättebra. Så länge jag jobbade hela tiden så gjorde Zeneca det också. Härligt! Jag har bara varit för lat helt enkelt, skräll.

Så nu vill jag rida massor :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0