Tisdag

Yo!
Jag var på spinning igår, sjukt jobbigt! Men det märks att konditionen har tagit sig med all ridning. Känns bra.

Idag var det dags för hoppning igen för zenecas del. Piggelin kan man säga, det var häst över hela ridbanan första 20 minuterna. Tur att Linn har balans, jag skulle ha flugit av direkt. Z galopperade över travbommarna till en början, men sen så vart det ordning på torpet. Bästa lektionen hittills måste jag säga. Dom fick till en fin lugn kontrollerad gallopp genom hela banan :) känner mig stolt. Och glad att jag var åskådare.
Funderingarna går runt om att Linn kanske vill tävla i höst.. Hm vi får se. Hon verkar så glad när hon ridit och dom verkar passa ihop.

Denna nattvecka skulle egentligen ha varit en 3 nätters, men vår chef bad på sina bara knän om att vi skulle jobba en extra natt. Så, okej. Bra med casch på en övertidsnatt plus röd dag.
Så en natt till.
Det blir Strömsholm på fredag och lördag som det ser ut. Vill gärna se ponnyallsvenskan, brukar vara fartfyllt.
Sen på söndag är det dags för nattjobb igen, sista veckan.

Imorgon när jag vaknar är det dags för privatlektion 12:30, vi skulle köra med noll tolerans nu när hon börjat testa lite mer. Kommer bli Asbra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0