Lördag

Jag skulle ha skrivit en skitrolig hälsningsfras men insåg att jag inte kan stava på engelska längre, så dumt. 


Vad har hänt sedan sist? Herregud jag minns inte ens vad jag nyss åt. Men ja just det, jag hade cyklat till jobbet. Och det har jag gjort fler gånger, 6 av 10 nätter har jag nu cyklat. Asbra jobbat! Det går märkbart lättare för varje gång, slog rekord på 33 minuter i torsdags natt. Grymt! Utöver det så har träningen också rullat på helt okej, ingen löpträning än dock, ska faktiskt ge mig ut alldeles strax och se hur det ligger till. Typ 2 veckor kvar till första loppet, börjar känna mig lite stressad. Somvanligt gör man allt i sista sekund. Men så länge jag slår förra årets tid är jag nöjd. Det sitter mest i huvudet, som allt annat. Man ska bara hitta nåt intressant att tänka på så går benen av sig självt. 

Skrev ju förut att jag skulle på sådan här botox kväll typ, den blev dock inställd i sista stund. Nu letar vi efter någon annan klinik som känns bra, så får vi se sen hur det blir. 

Fick hem kattschampoo och balsam här om dagen, dags att duscha Lova nu varje vecka inför kommande utställning. Måste nog åka och köpa lite annan mat också tror jag, båda tjejerna löper som sjutton nu och dom äter inte så bra. Får köpa kitten foder med mycket fett. Merlin har även börjat pissa utanför lådan i badrummet, får hoppas att det har med löpningen att göra annars blir det veterinären. Men tycker att hon borde kissa lite överallt om det är något fysiskt fel. Får avvakta ett par dagar. Måste endå boka sterilisering åt henne. 

En dryg vecka kvar tills jag går första introduktionkursen till gelénaglar, har fått hem material och börjat läsa på. Ska bli skitkul, är lite nervös iomed massa folk man inte känner, jag är ju inte så bekväm i såna situationer. Men det ska gå bra, antar att ingen annan heller känner någon liksom. Sitter och slipar bort det lilla jag har kvar av mina naglar, vi ska ju höra på varandra där borta så man får inte ha något material kvar. Men satan vad det sitter alltså. Och vad töntigt det känns utan klor. Korvfingrar. Barnhanden. Men en vecka får jag stå ut. Sen hoppas jag att det är någon duktig som gör på mig, haha. Har jag något mer på gång? 
Ja, kanske. 

Livet är nu, lev. Gå inte runt och ångra, gör det bättre. Satsa på dig, det är det enda du har att falla tillbaka på. Se till att det är stadigt. 
   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0