Onsdag

Hejhejhej 


Hoppas ni haft en bra påsk! Min var grym, hade Wilda hela helgen, det är en hund som jag får låna ibland, så det blev mycket promenader och mys. Spelade bingolotto gjorde vi också, gubben oldsberg var ingen hit tyckte Wilda som vände på sig så fort han dök upp i tvrutan. Och ne, han är inte mycket att se på, inte fan delade han ut nå pengar heller. Gubbjävel. 
I lördags morse lyckades jag på något mirakulöst sätt gå upp i tid, äta frukost och gå ut med hunden för att sedan vara 20min tidig på spinningen. Det har ju aldrig hänt alltså, och då brukar jag inte ha hund liksom. Dessutom, på vägen hem i bilen fick jag ju nån flipp. Jag grinade. Av lycka. Över vad, det är oklart. Men va bara så jävla glad helt enkelt, livet går åt rätt håll, jag mår så himla bra, jag vill så himla mycket. Ingenting känns så där omöjligt längre. Och det är så skönt. Jag kan inte ens beskriva vilken lättnad det är. 

Kattutställningen närmar sig snabbt som Sören, likaså paniken. Eller, hur svårt kan det va? Haha.
Merlin kommer skita i pälsen. 
Var hos pappa idag och sydde klart det sista till buren, imorgon ska jag bara dekorera lite tänkte jag, göra typ rosetter och sånt. Lägga iordning allt, försöka ha allt klart. På fredag är tanken att bada och föna Merlin på nytt, Lova är fortfarande superfin i pälsen sen sist, så jag tror faktiskt inte att jag ska bada henne igen. Vi får se. Frågan är hur fan jag ska hålla Merlin ren. Det bästa vore ju att stänga in henne i buren tills lördagen. Men det går ju inte. Jag får typ mata henne och spruta in vatten i munnen. Hålla upp svansen när hon är på toa. Springa efter med babypuder. Cirkus. 
Jag har en liten plan om att försöka filma en del på utställningen, försöka prata framför kameran liksom, göra mig rolig. Vi får väl se hur det går. Jag måste fan öva om mina senare planer ska gå vägen. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0