natt

Det blir mycket natt inlägg här har jag märkt. Men det är ju då man går runt och sliter sig i huvudet. 

Och vad skulle jag skriva nu då?
...

Mja jag kan ju passa på att berätta att jag har badat Merlin för första gången idag. I diskhon.
Imorse klev hon mig rakt i ansiktet med kissiga tassar, då bestämde jag mig för att det var en bra dag för första tvätten. Jag funderade först på om jag kunde knyta fast henne runt mitt ben medans jag duschade, 2 flugor i en smäll liksom. Men det hade nog slutat i en fin tatuering från klor. Så synd. 
Hällde upp lite vatten först och förberedde mig med handukar och kattvänligt schampoo. Sen var det bara att sätta ner det lilla skrället. Hon blev förstås inte överlycklig. Men hon är så liten så det var inga problem egentligen, höll mestadels i nackskinnet när hon bråkade. Hon är ju liten med torr päls men herregud med blöt. Såg ut som en liten allen eller dylikt. Hysteriskt roligt. 
Torkade sedan med handduk och hårfön. Stackarn darrade bra länge, så hon fick bli inrullad i min kofta och hänga i famnen under kvällen. Lille vän. Nu är hon alldeles len och luktar nästan gott överallt. Lite munskölj hade inte skadat. 

Jag skulle behöva bada Sassie också, men det känns som att jag lämnar in henne till ett proffs.
Nog för att den katten är sjukt snäll och badvan. Men det kommer att ta timmar att torka den pälsen, och hon gillar inte fönen. Så nä.
Måste bara hitta någon som gör sånt.

För övrigt är jag sjukt less på min kropp och min dåliga karaktär. Jag vill ju verkligen träna den här gången, men då blir man sjuk och får hosta, såklart. Och vad gör man när man ligger snorade i soffan hela dagarna? Jo, äter. Av ren tristess. 
Så ikväll har jag tagit fram allt mitt pulver och grejs för att försöka få någon ordning. 
Ska mäta och väga mig imorgon tänkte jag. Så får vi se :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0