måndag

Jag funderar ofta på hur mitt liv hade sett ut om jag valt det gymnasium som jag drömde om. Gått naturbruk på öknaskolan. Det hade varit så sjukt jävla kul. Jag hade trivts så fruktansvärt bra. Men dels ville inte pappa hjälpa till att betala internatet och dels hade jag aldrig haft Daisy. Jag valde efter mitt hjärta helt. Även om jag nu kanske hade varit på en annan plats i livet som passat mig bättre, så hade jag tänkt på henne varje dag. Och dom fantastiska år vi hade är fortfarande dom bästa i mitt liv. 
Industrin är väl kanske inte min plats egentligen, men nu är jag här. Ett bra jobb med bra betalt. Och jag vet inte riktigt hur jag skulle ta mig ur det. Plugga? Aldrig. Jag har inte den disciplinen. Och bara söka ett helt annat jobb utan utbildning, det känns inte riktigt säkert. Jag skulle kunna tänka mig att ha den där gården som jag drömmer om. Och driva eget företag på sidan av, något om djur. Risken är ju jävligt stor att jag skulle ta in så många djur att jag inte hade tid med mitt riktiga jobb, men iaf.
Det vore något. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0