Torsdag

Tjena tjena 
Försov mig lite till jobbet idag, ups. Jag är värdelös. Och jag hatar fm veckan. Men det vet nog alla vid det här laget. Det var sassie som väckte mig faktiskt. Det är lite skumt att hon bara hoppar upp i sängen när något är fel. Hon har väckt mig 4 gånger när jag av misstag stängt av alarmet. Ganska fränt. 

Mjaha ja.. Och annars då? Jovars. Var hos en doktor i måndags. Hon sa ju inte nåt som jag inte redan visste. Jag ska prova lägga mig samma tid varje dag, röra på mig så jag får ut stressen ur kroppen, äta bättre, tänka positivt. Jaja. Jag vet. Det gör vi alla.
Men jag försöker. 

En annan hemsk grej som hände idag btw. 
Min jobbtelefon har slutat fungera så jag traskade iväg till it avdelningen för att fixa det. Dom har en telefon på väggen utanför deras dörr som man ska ringa in sitt ärende på. Så jag ringde och lyckades hamna i rätt kö för mitt problem. Rösten som talade om vilken plats jag hade i kön pratade nu på engelska. Vilket fick mig att fundera lite. Och givetvis, en engelsk telefonist javisst. Så jag blev tvungen att förklara mitt problem på engelska. Det gick inge vidare. När vi efter en stund hade kommit fram till var i världen jag jobbade så ville han veta vad jag hade för en telefon. Vi har ju som bärbara hemtelefoner ungefär. Av märket "ascom". 
Han fattade ingenting. Och jag ville bara sjunka genom marken och dö, eller helst lägga på luren. Jag försökte beskriva telefonen, för märket kände han inte igen. Så jag sa, i brist på intelligens, "well.. Its blue.." 
Sorgligt nog hade inte den här killen någon humor. 
Vi lyckades göra en felanmälan iaf, jag undrar vad han skrev i den^^ 
Jag är vanligtvis ganska duktig på engelska, jag tycker inte att det är svårt. Men jag har ju inte pratat på evigheter. Och såna ord som han ville åt existerade inte i mitt huvud just då. Jag kan inte riktigt sluta skratta för mig själv. Stackars karl. 30 min senare ringer en svensk kille upp och frågar vad jag vill ha hjälp med, och han är på plats inom 10 min. Kunde jag inte bara fått ringa han direkt? 
Han skrattade åt mig iaf när jag berättade om mitt samtal. Pluspoäng. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0