Söndag

Idag var det jag som tog ut hästarna, älskar det. Förutom att jag måste vakna tidigt för det är inte nåt som jag är bra på. Men man kanske kan lära en gammal hund sitta på nytt. Problemet är egentligen att jag snoozar hela tiden, man blir ju bara ännu tröttare. Gå upp när klockan ringer, hur svårt kan det va? Jättejobbigt.
Det blev en liten barbacka sväng i snön, så mysigt :) Kallt satan om fingrar och tår bara.

Sen var det då dags för buggkurs. Jag har velat lära mig att dansa väldigt länge och jag vet inte varför jag inte gjort det. Men nu så är det dags. Jag fick med mig Tommy och så åkte vi till Köping. Men jösses så dålig man var. Noll taktkänsla och man har ingen aning om vart man ska. Haha katastrof. Första 20 minuterna ville man bara hem, nästa 20 min så var det roligt och sista ville man kräkas av allt snurrande. Men jag ska nog lära mig :) 1 timme varje sändag kommer det att vara värt, och jag tror faktiskt att Tommy tyckte att det var lite roligt.

En till glad nyhet är att jag kommer flytta Z till kungsörs ridskola 1 februari :) Saknar ridhus och träna för instruktör. Och det kommer att behövas, i mängder. Men det känns lika roligt som sorgligt att byta stall. Z trivs så himla bra där vi är nu :/ Hon får vara häst på riktigt. Jag måste verkligen se till att rida ut mycket så att hon tycker träningarna är roliga sen. Det kommer att bli bra :) Jag är ju ganska säker på att vi kommer tillbaka till Lillåby på sommarbete :)

Kommande vecka är det jag som tar ut hästarna, det blir perfekt så att man kommer ur sängen nån gång. Då kanske man ska ta tag i promenader och allt. Ja, så får det nog bli. Imorgon måste jag ringa på lägenheten direkt, hoppas verkligen den blir min.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0