Natt

Jag har en dröm. Jag vet i princip hur ja vill leva mitt liv.

Man vaknar av att hunden puttar på en med sin kalla nos och talas om att det är dags. Tröttast i världen smyger man ner för den knarrande trappen i det gamla huset och håller antagligen på att snubbla på hund och katt ett dussin gånger. Jag knäpper på kaffebryggarn i förbifarten och kliver i mina alltiallo tofflor, öppnar den föralltid olåsta dörren ut och ser på när hund återupptäcker gräsmattan. Sen knatar jag till stallet och tänder lyset, där möts man av gnägg och glada mular. Kattmamma och bebisarna är inte lika imponerade av lampan där dom ligger på halmbalen. Gulligull med dom och jag plockar med mig en kurrande krabat när jag fodrar hästarna. Det grejas och donas med täcken och diverse innan alla släpps ut i sina stoora hagar helt fria från lera och sånt. Jag skulle nog tro att jag har några getter också i nåt hörn. Och antagligen några höns så man kan få färska morgonägg. Jo, så är det nog.
Jag och hund går in för att äta frukost. Där väntar Burris och påminner mig om att hon också är hungrig. Jag ger dom båda sina ransoner och hund ser lyckligast ut i världen medans Burris tittar med avsky på sin mat, det är ju faktiskt samma som igår. jaja.
Det är dags för mig att åka till jobbet. Men jag har inte bestämt mig för om ja ska ta dyrbilen till det mest väl betalda arbetet jag kan komma på eller om jag är egen företagare. Hm.
Jag tar antagligen på mig stallkläderna och går ut och jobbar. Problemhästar, där har vi det. Mitt företag handlar om att jag tar in hästar med problem, vad det än innebär och löser dom. Allt mellan himmel och jord är välkommet. I denna värld kan jag allt och är inte rädd för nåt. Efter en tid med andras hästar är det dags för mina egna. Det blir förmodligen ut i skogen, och har ja en karl så följer han också med. Det finns inget bättre än att strosa runt på stigarna i skogen och bara vara. Jag tror att hästarna håller med.
Och när alla sysslor är klara i stallet är det dags att gå in, duscha, äta middag (som lagar sig själv) och krypa ner i soffan. Hund och katt ligger i hög brevid och kanske finns det en man som håller om en tills man slocknar.

And life is good.

Kommentarer
Postat av: C

Det kommer hända, tids nog! <3

2013-09-22 @ 22:02:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0