Tisdag

Och dags för privatlektion!
Det gick jättebra och jag är super nöjd med ridläraren. Oftast så brukar jag bli så frustrerad när dom tjatar och man inte får till det, men den här var riktigt bra. Hon tog alla våra "problem" och började om från början. Så vi har bara skrittat och travat idag. Tränat på igångsättningar och att hon ska ta skänkeln direkt, öka och minska tempot. Allt på helt lösa tyglar och vi brydde oss inte om hur hon hade huvudet och diverse, bara hon bjöd på framåt. Och mot slutet gjorde hon verkligen det, vilken trav! Fort gick det när man bad om det. Vi fick en härlig känsla båda 2 när det inte satt någon handbroms i, så att säga. Jag är sjukt nöjd med den timmen, fick ut precis vad vi behövde tänka/träna på. Saker som man egentligen har vetat om men man inte vet hur man ska göra med.
Så roligt :)
Min tränare (som jag nu tänker döpa henne till) och jag kom överens om att jag ska fortsätta träna själv ett par veckor till innan jag börjar vara med på lektioner, och det känns helt okej. Bara köra i våran takt och ta dom med storm sen, typ ;)

Min tränare ska även rida Z 2 gånger nästa vecka när jag är i Egypten och latar mig :) känns bra för Zeneca tycker jag, att hon får bli riden korrekt och inte bara av mig som inte riktigt vet vad jag håller på med ibland :)
Och jag kanske inte har berättat att jag ska till Egypten föresten?
Nu vet ni det, var avundsjuka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0