Måndag

Det blev ju en del handlat igår på erikslund, som sällskap hade jag en lite bakfull Daniella :) det var alldeles för längesen vi sågs.
Hon följde med mig till stallet också och tittade när jag red, och hon påpekade mina fel och brister ;) men allt är sånt som ja vet själv, det är bara så svårt att komma ihåg det när man inte har nån som säger till. Ridpasset gick helt okej, jag tyckte hon kändes tröttare mot vad hon brukar vara, jag var också helt slut så vi red ett lagom jobbigt pass. Jag lät henne trava av ordentligt med längre tyglar, så hon skulle länga på stegen och bara slappna av med framåtbjudning. Jag tycker det känns skönt att avsluta så, när båda är överens och glada :)

Idag har varit en lagom stressig dag med allt för många problem. Jag gick upp ca 45 min efter planerat men han med det mesta ändå. Stack till gymmet först och tränade, det gick bra, avslutade med löpbandet så svetten verkligen forsade om en. Sen var planen att åka direkt till stallet och mocka, men fick en ide om att jag skulle tvätta bilen på vägen.
Idiot.
Det var ingen kö eller så, det bara gick så fel som det kunde gå. En lite lätt förvirrad tjej med rosa träningsläger fattar ingenting. Men bilen blev ju ren till dubbelt pris, alltid kul att ge bort extra pengar.
Men sen mockade jag iaf, jag bestämde igår att Z skulle få vila idag så hon fick njuta i solen medans jag slet.
Sen åkte jag hem och snabb duschade för att hinna gå och sola i solariumet. Skyndade mig dit med raska steg och skulle betala med mitt solkort, men det var ju tomt.. Såklart.
Djup suck.
På något jävla vänster lyckades jag bli skyldig 11kr på kortet utan att få sola, kalas. Så det var bara att gå hem.
Hem och stressa ihop en middag, och åka till jobbet.
Så blev det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0