Torsdag

Tänkte berätta lite om hur sadelutprovningen gick i måndags :)

Först så tittade hon (vad hon nu hette) på Zenecas kropp och kände igenom diverse muskler. Hon konstaterade att hon var stel i halsmusklerna, precis som Casandra redan talat om, och att det berodde på att sadeln inte legat bra, också som vi redan misstänkt. Så det var ju bra. Vi gick ut till ridhuset och sadlade på första sadeln, jag tyckte att jag satt helt okej till en början. Skrittade runt lite för uppvärmning och började sedan trava på stora mittvolten. De första stegen Z tog så gjorde hon små steg, som hon va van med, med den gamla sadeln som satt fel och gjorde ont. Men väldigt snabbt så längde hon på stegen och verkligen flög fram med bjudning, hon kunde ju röra sig ordentligt, skönt! Då började jag med mitt vinglande i sadeln, noll balans. Men jag tänkte att det är säkert för vi inte känner varann än och sådär, jag har inte riktigt hittat hennes takt. Nåväl, en helt okej sadel.
Vi sadlade om till sadel nr 2. En med lite taightare sits, kändes lite "instängt" i början. Z tyckte verkligen om den, och i traven satt ja helt still med balans och grejer. Perfekt! Båda sjukt nöjda. Men eftersom "hon" hade med sig ännu en sadel så provade vi den också. Sjukt skön, asmjuk verkligen. Jag travade kanske 2 varv när vi båda sa -nej. Jag fick dålig balans och Z verkade irriterad.

Så sadel nr 2 är välkommen hem till mig vilken dag som helst nu, hon skulle bara fixa till den lite. Tror det var en av märket "prestige". Blir nog skitbra.

Ja vill rida mera, nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0