Måndag

Hejhej!
Stalltjänsten i lördags gick helt okej, skönt med vår då det inte är lika mycket täcken som ska av och på. Hö packandet var ett helvete som vanligt, men jag överlevde. Blev inget rida.

Hem och tagga för fest, jag och Karina var bjudna på nån hemmafest, men den blev inställd i sista sekund. Eller nåt sånt. Så vi drack hemma hos Karina och drog senare till krogen, det blev pitchers denna gång. Helt okej :) det var alldeles för längesen jag drack så här. Det känns som vi just sparkat igång en sommar med många utekvällar och kul :)

I söndags mådde man som man förtjänar. Men inte jättedåligt. Åkte till stallet och red lite på kvällen, det var inget speciellt seriöst pass, mer bara för att hon skulle få röra sig.

Och så till idag.
Sov lite för länge, i vanlig ordning. Men hann rida. Till en början gick det bra, vi värmde upp, kollade stopp och start, övergångar i alla gångarter. Men sen när jag tyckte att det var dags att börja jobba så var vi inte överens. Hon är inte dum på något vis utan bara vill inte. Det är säkert ja som gör nåt galet. Så efter en stund tappade jag tålamodet. Återigen, hur svårt kan det va?!
Så jag blev lite mer hårdhänt och bestämd, och efter en stund så blev hon faktiskt fin :) och då kan man mjukna i handen och hon stannar kvar, varför gör hon det inte direkt? Måste ju vara mycket skönare än när jag trycker och drar. Men iaf, jag är jätteglad att något hände, att vi är på väg nånstans. Tror att jag kanske ska vara lite mer bestämd från början helt enkelt. Får prova nästa gång.

Jag jobbar kväll denna vecka, så det blir 2 st kort-dagar i och med Valborg. Kvälls kort-dagarna är helt värdelösa. Börjar 11:20 och slutar 17:18 så man hinner inte göra nåt innan eller efter känns det som, så dumt. Jag har fått min nyckel till lägenheten nu, shit va litet det va! Men, det räcker för mig. Så på onsdag går lasset.
Hoppas att denna lösning kan göra en förändring.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0