Lördag

Herregud vad veckan har släpat sig fram, fylld med ångest och annat bra. På jobbet har det varit en ganska lugn vecka för ovanlighetens skull. Jag skäms litegran för mitt dåliga humör, de är inget jag kan gömma direkt. Så oskyldiga stackars medarbetare har nog fått sig en skopa, förlåt.
 
Men nåt jag ser fram emot är att det snart är dax för en tur på havet, ålandskryssning. Vi är ett skönt gäng på jobbet som bestämt oss för att åka, det blir nog niiice. Brukar ju sluta med ohyggliga mängder sprit och mycke skratt dagen efter., gillart.
 
Har varit en sväng hos Casandra, skulle hämta lite grejer som jag beställt från ett sånt där "home party" eller vad man säger, jätte fina inredningsgrejer. Jag bad henne plocka in Moses (gotlandsruss) också så barnen kunde klappa lite, Emilia vågade tillochmed skritta en liten sväng, perfekt. Det ska nog lyckas bli en hästtjej av henne också. Men vad jag kände själv när jag rörde hans päls och kände lukten av häst var ju bara enorm. Har inte sett en häst knappt sen i sommras. Jag saknar dig. Underbara varelser.
 
Ikväll har jag städat hos chillorna, dom blir mer och mer tama, sitter gärna väldigt nära. Men låter sig inte fångas än, eller inte frivilligt iaf. Skam den som ger sig. Är det nånting jag har tålamod med så är det djur.
 
Gick en promenad idag ner till stan, behövde köpa nytt schampoo och grejer, det är ju snart dax att klippa till håret och jag hade inte tänkt att hon skulle ta mer än nödvändigt. Har mina tankar på rak lugg, men jag hinner nog ändra mig ett par gånger, det är trots allt typ 3 veckor kvar.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0