Tisdag

Det är sjukt många saker jag har tänk att jag ska skriva om här senaste veckan, men det har liksom inte blivit av.

I detta inlägg tänkte jag visa er min fina adventsljusstake som jag har gjort by my self och smällkaramellerna jag gjorde till ungarna.

Det känns att det närmar sig jul, speciellt med all snö som ramlar ner. En välbekant ångest/obehags känsla har förstås infunnit sig i sambandet. Jag gillar inte jul, och jag kan inte riktigt förklara varför. All julstress och allt jävla folk som är överallt, alla pengar som går åt till julklappar, ångesten över vad fan man ska köpa till alla, julmaten, det är så mycke runt omkring. Kan man inte bara få vara sur över att det är kallt och snö ute? Det räcker väl, jävla skit land.

Men okej, jag tycker om att pyssla till jul. Och jag tycker om att det ser juligt ut, så länge man slipper gå ut. När man var liten, så var det fantastiskt, men det är väl också barnens högtid. Jag skulle lätt kunna åka utomlands och sola och inte se skymten av en köttbulle eller nåt sånt där trams.

En till sak jag tycker om med julen/vintern är att rida i snön, det är så sjukt härligt, och hästarna är så glada. Att få vara i stallet när det är jul och fint, det är speciellt. Men iår blir det inte så, det slog mig härom dagen.

Förhoppningsvis blir det en underbar jul iaf, bara du och jag, i lugn och ro.
Jag längtar dit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0